Valg af SEO Firma

Valg af SEO Firma | Nye iværksættere skal i dag beslutte, hvor meget de ønsker at bruge på søgemaskineoptimering (SEO). Dette er ikke et ”hvis” spørgsmål? – da Online markedsføring er altafgørende for overlevelse i en internet-drevet verden. Spørgsmålet i alle virksomheder store, som små, er i stedet; “Hvor meget vil vi bruge på SEO?” For at du skal kunne svare på dette spørgsmål, da har vi lavet denne artikel, hvor vi gennemgår forskellige dele af SEO, for dels, at du kan træffe den rigtige beslutning om budgettet, men også for at kunne træffe den vigtige beslutning, ”Hvilket SEO firma, skal jeg vælge?”.

SEO Priser & SEO typer

SEO Firmaer tilbyder ofte en bred vifte af muligheder indenfor søgemaskineoptimering, det mest velkendte er disse:

Time rådgivning – Denne velkendte rådgivningsmodel er en timebaseret, til en fastlagt timepris – til gengæld for service eller information. Denne bruges ofte hvis kunden har en mindre opgave, der skal løses, eller har løbende spørgsmål og lignende til SEO. En timepris vil ofte ligge imellem kr. 500,- til 1.500,-.

SEO til fast pris – En typisk ”Fast pris SEO ydelse” omfatter ting som On-Page SEO gennemgang, linkprofil gennemgang, småjusteringer på On-Page og Off-Page optimering (Linkbuilding). Dette kan koste fra en fast pris på 3.000 til 50.000, an på graden af ydelser.

Projekt til fast pris – Et ”Projekt til fast pris”, ligner ”SEO Service til fast pris”, dog med den undtagelse, at de er brugerdefinerede projekter, der er skabt specifikt til én kunde. Et projekt kan typisk koste fra kr. 5.000,- til kr. 200.000.

Månedligt abonnement – Det månedlige, er den mest almindelige betalingsmodel, fordi det giver den største ROI (Return Of Investment). Det månedlige abonnement omfatter normalt analyser eller rapporter, pressemeddelelser, linkbuilding, søgeords optimering (On-Page SEO). Kan koste fra alt imellem kr. 500 til kr. 35.000,-.

SEO Faldgruber

Enhver snak omkring SEO firmaer og priser er ikke komplet, uden et par advarsler! For at beskytte dig mod vilkårlige SEO firmaer eller folk der går rundt og kalder sig SEO eksperter med uetiske forretningsmetoder, da vær særligt mistænksom over specielt følgende løfter, Garantier & Vilkår. SEO virksomheder kan generelt ikke give garantier på grund af den konstant skiftende karakter af algoritmer i søgemaskinerne, specielt når de siger:

Vi garanterer øjeblikkelige resultater. Sandt nok. Disse taktikker der leverer øjeblikkelige resultater involverer ofte en ”Black Hat” SEO praksis, der er imod retningslinjer for webmastere, der er sat af søgemaskiner. Specielt Google vil helt sikkert spotte disse teknikker og straffer dem, hvilket resulterer i tabt placeringer, eller dine side forsvinder helt fra Google.

Nr. 1 på Google. Hvis en såkaldt SEO Ekspert lover dig, at din side vil blive nummer nr. 1 på Google, så lyder det jo fantastisk. Forhåbentlig vil du være i stand til at få denne placering. Men det er bestemt ikke noget, at en SEO virksomhed kan love dig!

SEO tager tid

Tænk på søgemaskineoptimering som en langsigtet investering. Aggressive kampagner kan have deres plads, men de mest varige SEO resultater kommer fra en langsigtet plan. Den reelle værdi af en langsigtet SEO indsats er generelt ikke realiseret i den første måned, men mere efter flere måneder og år. Søgeoptimering er ikke som at svinge en tryllestav og du får øjeblikkelige resultater, i stedet består søgeoptimeringen i at udfører omfattende optimering, der vil producere resultater måneder og år ud i fremtiden.

SEO ændrer sig, og dine placeringer vil ændre sig

SEO ændrer sig konstant med nye algoritmer, og dine placeringer vil ændre sig. Internettet er fyldt med konkurrerende hjemmesider, og dine placeringer stiger og falder med ændringer af algoritmer og nye konkurrenter i din niche. En gang SEO – og dermed færdig, holder ikke! Det kan helt sikkert hjælpe, men optimeringen kræver konstant overvågning og arbejde for at holde din hjemmesides placeringer. Dine konkurrenter får sikkert også lavet SEO.