Ny bloggerplatform: Nej tak til Fie Laursen og Geggo

Stifteren af bloggerportalen find-bloggere.dk, Christian Hansen, ønsker ikke kendisbloggere som Fie Laursen eller Geggo som medlemmer. Sitet er for mindre kendte danske bloggere, der søger at finde betalte opgaver til deres blog lettere. I denne sammenhæng hører en blogger som Fie Laursen bare ikke ind:

 

”Hvis du som virksomhed skal ud og have fat i Fie Laursen, så koster det kassen. Det er penge som mange virksomheder – der er nybegyndere indenfor bloggerverden – bare ikke har. Derfor skal der også være et sted, hvor disse virksomheder kan finde bloggere i deres prisklasse,” siger Christian.

 

Der findes tusindvis af mindre blogs online, og hver dag bliver der oprettet flere. Det er naturligvis ikke alle, der bliver kontaktet direkte af interesserede virksomheder. Derfor er der nu et mødested for virksomheder og bloggere, hvor de mindre kendte bloggere også har en chance for at få betalte opgaver.

 

For mange reklamer på etablerede blogs

Stifteren forstår ikke, at mange af de kendte bloggere fortsat har mange besøgende:

”Hvis du scroller igennem Mascha Vangs, Fie Laursens eller Geggos indlæg, så er størstedelen af deres indhold sponsoreret. Da Mascha for nogle måneder siden besøgte en kendt safaripark i Danmark, var hun nødt til at understrege, at det IKKE var reklame. Så reklamerer man altså for meget, hvis det er nødvendigt at understrege.”

 

Derfor mener Christian også, at der snart vil komme en modreaktion på alle disse kommercielle blogs.

”Mange af de kendte bloggere reklamerer for meget og tager imod for mange tilbud på grund af pengene. Det ser du ikke hos de mindre kendte bloggere, som vi har på find-bloggere.dk. Disse bloggere blogger, fordi de har noget på hjertet og vil fortælle om deres hverdag – ikke hovedsageligt af økonomiske grunde. Derfor tror jeg også, at disse typer bloggere bliver mere populære med tiden, da de ikke mætter deres læsere med reklamer konstant.”

 

Brugen af bloggere er fortsat på vej frem

Virksomheder benytter sig i stigende grad af bloggere til at promovere sine produkter. Her kan produkter blive vist på en anden måde end ved traditionelle reklamer. De indgår i en hverdag hos bloggeren, og produkterne kan dermed blive set i brug og inspirere læserne.

Skriv en kommentar