Markedsføring af din lokale virksomheder online

Driver du en lokal virksomhed, men ved du ikke, hvordan du for alvor kommer ud over rampen og ud til de potentielle kunder, der leder efter dig online? Så er denne artikel for dig! I denne artikel får du nemlig en række konkrete tips og tricks til, hvordan du kan blive mere synlig på internettet. Vi gennemgår nogle af de konkrete metoder, du kan tage i brug for at synliggøre dig.

Annoncering på lokale sider

Der er helt sikkert en lokal avis i din by samt andre lokale sider, hvor man kan købe plads i siderne, toppen eller i bunden. Mange af de her løsninger bliver bedre og bedre hele tiden, og der er mulighed for at målrette annoncerne i langt større udstrækning. Prøv at undersøg mulighederne for lokale hjemmesider i dit lokalområde. Så kan du ramme potentielle kunder og være top of mind, næste gang de skal bruge din ydelse. Du kan eventuelt også undersøge mulighederne for betalt annoncering nærmere som for eksempel Facebook annoncer, AdWords, Bing Ads og så videre.

Bliv synlig i søgemaskinerne

Søgemaskineoptimering bliver vigtigere og vigtigere, fordi konkurrencen øges hele tiden. Det kræver hårdt arbejde at ligge godt placeret, og derfor ender mange med at hyre en konsulent eller bureau til deres hjemmeside. Der er dog mange ting, du kan gøre selv som at skrive indhold, skaffe lokale links og så videre. Inden du påbegynder arbejdet, skal du lave en søgeordsanalyse, hvor du finder relevante søgeord, som du gerne vil arbejde med. Driver du et VVS-firma, kan det for eksempel være søgeord som tilbud på VVS i Århus eller VVS Århus. der er mange muligheder, og derfor kan man også hurtigt komme til at arbejde i blinde. Det handler nemlig om at finde de søgeord, hvor man tjener penge, og hvor er der noget volumen at hente. Kan finde et område, hvor konkurrencen er forholdsvist lav, står man godt.