Bliv synlig på internettet

Synlighed kommer sjældent af sig selv, hverken online eller offline. Vil du gerne have mange folk ind i din butik, hjælper det ikke at du køber et lokale på en sidegade til en blind vej i en landsby med 5 huse, for der er der ikke mange som finder dig udelukkende på placeringen af dine lokaler.

Den store forskel på synlighed når det handler om offline og online beliggenhed er at du kan købe dig til meget synlighed hvis der er et ledig lokale på strøget i København, vil denne placering i sig selv være med til at trække kunder ind.

Denne placering har du fra dag 1 hvor du køber eller lejer lokalerne, og dette er ikke helt muligt når det kommer til den online del.

Placeringen af butikken, kan man sammenligne lidt med placeringen i Googles organiske søgeresultater, og her skal der hårdt arbejde til for at blive synlig på de rigtige søgeord.

Google skal forstå indholdet af siden før at du bliver synlig på de søgeord som er vigtige for dig og din virksomhed, og samtidig skal du sørge for at mennesker som kigger siden også forstår. Det kan være lidt af en udfordring at få forklaret en computer og et menneske med samme tekst hvad det er teksten handler om og syntes man at dette er for svært, kan man ved at benytte sig af SEO konsulenter få en god hjælp til at øge forståelsen af indholdet.

Man kan selvfølgeligt markedsføre sin virksomhed online ved at købe reklameplads for sin webshop, men det er ikke meget anderledes end at man også kan købe reklameplads for en fysisk butik, og på den måde øge synligheden.